گزارش رویداد فلسطین و نقش من

79
0

    در بخش اول حلقه، فاطمه اخوان، از عوامل برگزاری رویداد فلسطین و نقش من، از محتوا و شکل برگزاری آن خبر داد. به گفته‌ی او رویداد در سه روز از تاریخ یازدهم تا سیزدهم آبان ماه در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد. این رویداد در امتداد رویداد یمن و نقش من بود که به عنوان یک حرکت خودجوش و مردمی توانست هنرمندان زیادی را در پرتو خود گرد هم آورد و محملی برای نقش‌آفرینی هنرمندان باشد.
رویداد فلسطین در حقیقت یک فضای بین‌المللی تعریف کرد که بخش هنری رویداد به کارگروه‌های هیئت هنر سپرده شد. علاوه بر بخش هنری، بخش‌های دیگری چون رسانه، دانش‌آموزان، حوزه، طلاب، حوزویان و اساتید هم در این رویداد تعریف شده بودند تا افراد نقش خودشان نسبت به این اتفاق را رقم بزنند. کارگروه‌ها در بخش‌هایی چون گرافیک، صنایع دستی، طراحی صنعتی، نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، هنرهای نو، طراحی پارچه و لباس، مجسمه، هنرهای ویدئویی، کتابت و نگارگری و ادبیات تقسیم شده وهرکدام متناسب با تخصص خود به موضوع فلسطین پرداختند.
هدف اصلی رویداد افزودن اطلاعات محتوایی به هنرمندان برای خلق آثار بود. اساتید، کنشگران و تحلیل‌گران عرصه فلسطین در این رویداد در قالب سخنرانی، نشست و گعده‌های کوچک سعی در انتقال این مفاهیم داشتند. در بخش هنری اولویت اول ایده‌پردازی بود اگرچه اشتیاق و علاقه‌ی بچه‌ها منجر به خروجی‌هایی هم شد. بخش مهم دیگر رویداد کارگروه رسانه بود که وظیفه‌ی بازتاب رسانه‌ای و بین‌المللی از این حرکت جمعی را داشت.
در بخش محتوایی تاکید بود علاوه بر پرداختن به موضوع عمومی مظلومیت، جنگ کودک‌کشی و نسل‌کشی به دو جنبه‌ی مهم دیگر نیز پرداخته شود. یکی اینکه مقاومت و ایستادگی مردم به تصویر کشیده شود و دیگری پرداختن به موضوع خبرنگاران و کادر درمانی بود که در شرایط سخت‌تری از حتی خود مردم آن‌جا به سر می‌برند.
در حاشیه‌ی این مراسم نیز بانوانی به انجام مراسم مقلوبه‌برگردانی پرداختند و در روز جمعه نیز حاضران در جلسه دور هم جمع شده و به سخنان سیدحسن نصرالله به صورت برخط گوش سپردند.
در ادامه می‌توان به مشاهده‌ی برخی از آثار تولید شده در بخش هنری رویداد نشست.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *