جلسهی اخیر حلقه ی هنر اختصاص داشت به نمایش مجموعهی پوستری با عنوان بیداری و گفتاری در باب ورود مفاهیم و تاریخ مسیحیت در فیلمهای هالیوودی امروزی.
جلسه با دقایقی تاخیر، ساعت 5 و ربع بعدازظهر آغاز شد. در همان ابتدا، مجری برنامه پشت تریبون آمد و پس از توضیحاتی کوتاه پیرامون مجموعه پوستر بیداری، از طراح پوسترها، حسین یوزباشی، خواست تا به روی سن آمده و توضیحات خود را آغاز کند. موضوع پوسترها غالبا در رابطه با بیداری جهان در مقابل رژیم صهیونیستی و قدرتهای استکباری بود. به گفته یوزباشی غالب آثار به صورت شخصی و بدون سفارشدهندهی خاص طراحی شده و بعضا به صورت گسترده و بینالمللی به خصوص در فضای مجازی انتشار یافتهبود که بازخوردهای زیادی را هم به همراه داشته است. یوزباشی تصریح کرد که این مجموعه آثار مخصوصا در میان مردم کشورهای منطقه با استقبال خوبی مواجه شده است.
پس از توضیحات کوتاه هنرمند در رابطه با انگیزه، چهگونهگی و مدت زمان طراحی آثار، اعضای حلقهی تحلیل به دعوت مجری برنامه در جایگاه تحلیل قرار گرفتند. در این بخش صابر شیخ رضایی و ناصر سیفی عهدهدار نقد آثار و علی حیاتی مجری-کارشناس برنامه بودند. در حلقهی تحلیل، تعدادی از آثار به صورت دقیقتر و با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گرفت که با توضیحات خود طراح نیز همراه بود. در میان تحلیلها توضیحاتی پیرامون نظام آموزشی گرافیستها و هنرمندان سایر رشتهها، رابطه میان هنرمند،کارفرما و مخاطب و چالشهای کاری طراحان گرافیک نیز صحبت به میان آمد و در پایان نقد آثار سوالات حضار از صاحب اثر پرسیده شد.
بخش بعدی متعلق به گفتار امیر اهوارکی با عنوان جالب «عیسی مسیح سوپراستار» بود که قصد داشت به اقتباس قابل توجه سینمای غرب از سرگذشت تاریخ مسیحیت و این همانیِ شخصیتهای داستانی با حضرت مسیح(ع) بپردازد. اهوارکی صحبتهای خود را با بیان سابقهی مطالعاتی و کاری خود آغاز کرد، سپس به شرح نسبتا مفصلی از نقاط عطف تاریخ مسیحیت با استناد به اناجیل پرداخت. با پایان توضیحات نسبتا مفصل او دربارهی این بازهی تاریخی، اهوارکی به صورت مجزا به فیلمهایی اشاره کرد که در آنها اشارهای مستقیم یا کنایه به سرگذشت حضرت مسیح(ع) داشتهاند و توضیحات مختصری نیز در رابطه با هر یک از فیلمها ارائه شد.
با توجه به طولانی شدن بحثها و گذشتن زمان جلسه از مدت تعیین شده، در اواخر جلسه رفته رفته از تعداد حاضرین کاسته شد.