فستیوال خون

42
0

نمایشی از زیاده‌روی و غفلت جامعه

اینستالیشن «فستیوال خون» اثر علی‌رضا زند، که چندی پیش در نقد مصرف بی‌رویه کاغذ در دانش‌کده معماری دانش‌گاه هنر با کمک گروهی از دانش‌جویان، به اجرا درآمده است، پس از بازنمایش و ارائه در چهارمین جلسه حلقه هنر، با حضور هنر‌مند و کارشناسان حلقه هنر تحلیل و بررسی شد.
تنها در دو روز کاغذهای بلااستفاده‌ی بچه‌های دانش‌کده را جمع کردیم؛ خدا می‌داند هر روز چند صد فستیوال خون روی این کره‌ی زخمی تنها برای چرخاندن چرخ‌های توسعه بشر جنایت‌کار در حال رخ‌داد است؟ فستیوال خون نمایشی  از زیاده‌روی و غفلت جامعه خودش است. نمایشی از جامعه‌ی گناه‌کار ، گناهانی که مدت‌هاست عادی شده، اما چه سود…
تیم اجرایی پروژه برای تامین کاغذ مورد نیاز تمام اطراف دانش‌کده را زیر و رو می‌کنند تا کاغذهای مصرفی دورریز بچه‌های معماری را به عنوان کاغذ مورد نیاز استفاده کنند. با این کار ارتباط اثر با مجموعه‌ی دانش‌گاه نیز بیشتر شد و فستیوال خون از دل مصرف بی‌حساب و کتاب خود دانش‌جویانی که مخاطب اثر هستند شکل گرفت. الوارهای چوبی به کار رفته در فضا نیز با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مکرر از تکه تکه کردن اصله درختی که در یک سانحه‌ی طبیعی در فضای سبز دانش‌کده از تنه شکسته بود تهیه شد. به این ترتیب به صورت کاملا سبز و با احترام کامل به طبیعت، طرح به صورت آرام آرام و در برخورد مستقیم با سایر دانش‌جویان دانشگاه تکمیل شد، طوری که امکان درگیری مخاطب با سیر شکل گیری و برگزاری این فستیوال فراهم گردد. هم‌چنین با طراحی پوستری از عموم دانش‌جویان دعوت به عمل آمده بود تا به تماشای این فستیوال بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *