ببعی قهرمان

20233
0

حسین صفارزادگان کارگردان انیمیشن ببعی قهرمان بخش ارائه اثر حلقه سی و هشتم را بر عهده داشت. سریال دو بعدی ببعی با مخاطب‌سنجی درستی که داشت توانست آمار قابل قبولی از ببیندگان خردسال را به خود جذب کند و همین موفقیت باعث شکل‌گیری ایده تولید سه‌بعدی این حصول با رویکردی بین‌المللی شد. به عقیده کارگردان این انیمیشن تولید برای گروه سنی خردسال اگر به درستی مراحل ساخت خود را بگذراند می‌تواند جایگاه خود را در جهان نیز پیدا کند چرا که نگاه ترتبیتی در تمام منطقه‌های جغرافیایی تقریبا یکی است و جهان‌بینی خردسال سطحی و کلی است و باعث می‌شود بتوان آن را به همه‌ی فرهنگ‌ها عرضه کرد. وی در توضیحات خود بیان کرد که در تولید مثلثی وجود دارد به اسم بودجه، زمان و نیروی انسانی که هریک سهمی دارند و کم یا زیاد شدن هریک از آن‌ها خروجی متفاوتی می‌تواند ارائه دهد. صفارزادگان بیان کرد با وجود بودجه و زمان محدود تمام نیروی انسانی تیم به خدمت گرفته شد تا خروجی قابل قبولی به کارفرما ارائه شود چرا که انجام این پروژه برایشان بسیار مهم بود و می‌خواستند توانمندی تیم دیده شود.
صفارزادگان در جواب نقدی عمومی و نسبتا پرتکرار به انیمیشن مبنی بر نبود المان‌های ایرانی و بومی نبودن اثر گفت: انیمیشن ایران در ابتدای مسیر خود قرار دارد و برای اینکه در عرصه بین‌الملل دیده شود بایستی هم‌سطح آن‌ها شده و پس از تجربه‌های زیاد در این مسیر بتواند جایگاه خود را پیدا کند و نسخه‌ای با رویکرد بومی از خود نشان دهد. وی در تکمیل عرایض خود ژاپن را به عنوان نمونه‌ای از این مسئله مثال زد که در ۲۰ الی ۳۰ سال اول مسیر خود کارهایشان مطابق با خواسته‌ی جهانی بوده و آرام آرام پس از طی این مراحل توانستند جهان‌بینی خود را به دنیا عرضه کنند به گونه‌ای که اکنون کشورهای غربی به دنبال ارائه الگو از سمت آن‌ها هستند. ارائه حسین صفارزادگان همراه بود با توضیح آرت‌بوک این انیمیشن و توضیح مراحل فنی و تکنیکی کار که در ادامه می‌توان برخی از آن‌ها را مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *